Pediatrinji:
- Anita Kušej Jošt, dr.med., spec. pediatrije
- Anja Potočnik, dr.med., spec. pediatrije
Medicinska sestra:
- Ana Celec, srednja medicinska sestra
- Anja Krančan, dipl.medicinska sestra
Fizioterapevtke:
- Mirjana Šarner, dipl. fizioterapevtka
- Nina Štaleker, dipl. fizioterapevtka
- Radmila Milovanović, dipl. fizioterapevtka
Delovni terapevtki:
- Katarina Krajnc, dipl. delovna terapevtka
- Urška Rojko, dipl. delovna terapevtka
Logopedinja:
- Anja Onuk, mag. prof. logop. in surdoped., specializantka klinične logopedije
- Katja Vezonik, mag.prof. logop in surdoped.
Psihologinja:
- Tjaša Stropnik, mag.psih.
Specialna pedagoginja:
- Mojca Paradiž, mag., prof. spec. in rehab. ped.
Socialna delavka:
- mag. Simona Svetina Apat, univ. dipl. socialna delavka
Administracija:
- Suzana Kraker, poslovni sekretar
Razvojna ambulanta s centrom za zgodnjo obravnavo deluje v okviru Oddelka za pediatrijo.
Namenjena je spremljanju razvoja otrok z rizičnimi obporodnimi dejavniki, nudi pa tudi zgodnjo obravnavo in pomoč otrokom z motnjami v razvoju in njihovim družinam.
V multidisciplinarnem timu ob pediatru in medicinskih sestrah delujejo fizioterapevtke s specialnimi znanji, delovni terapevtki, logopedinja, klinična psihologinja, psihologinja, specialna pedagoginja in socialna delavka. V obliki timskih sestankov sodelujemo s strokovnjaki v vrtcih, šolah in drugih ustanovah, v katere so otroci dnevno vključeni, in skupaj z njimi ustvarjamo smernice za vodenje vsakega posameznika.
NAVODILA ZA OBISK V RAZVOJNI AMBULANTI
POMEMBNO OBVESTILO!
V razvojni ambulanti deluje multidisciplinarni tim strokovnjakov, ki celostno obravnava otroke in sodeluje z vzgojno varstvenimi zavodi, ki jih otrok obiskuje. V namen najboljše celostne obravnave, je smiselno, da se vključite v razvojno ambulanto svoje regije.
Za naročanje na PRVI pregled se upoštevajo poleg stopnje nujnosti, napotna diagnoza, otrokova starost ter ostali pomembni podatki, ki nam jih lahko posredujete po telefonu.
Za naročanje na pregled in dodatne informacije pokličite na telefonsko številko 0288-23-599 vsak delovni dan od 7. do 9. ure.
O terminu pregleda boste obveščeni po pošti ali telefonsko.
Na prvi obisk s seboj prinesite vse otrokove izvide, materinsko knjižico, odpustnico iz porodnišnice, morebitne druge izvide o zdravljenju pred porodom in v obdobju po rojstvu (izvide neonatalnega oddelka, Pediatrične klinike, okulista, audiologa in/ali drugih specialistov).
Na kontrolni obisk prinesite morebitne nove izvide drugih specialistov.
Z januarjem 2022 smo se preselili v nove prostore- nova stavba med Splošno bolnišnico Slovenj Gradec in Zdravstvenim domom Slovenj Gradec. Vhod je z Iršičive ulice.
UPORABNA LITERATURA:
HANDLING - priročnik
Na spletni strani NIJZ so dostopni filmi o Sodelovanju in rokovanju z dojenčkom do 4. meseca starosti https://zdaj.net/novorojencek-in-dojencek/nega-in-sodelovanje-z-dojenckom/pravilno-rokovanje-z-dojenckom/
Predstavnik družine
Skladno z 11. členom Zakona o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi potrebami, Uradni list RS, št.41/17 in Pravilnikom o predstavniku družine na področju celostne zgodnje obravnave predšolskih otrok s posebnimi potrebami, Uradni list RS, 3/20, predstavnik družine nudi družini otroka s posebnimi potrebami pogovor, podporo in informacije o programih v podporo družini otrok s posebnimi potrebami oziroma pomoč pri sodelovanju z drugimi institucijami.
Predstavnik družine je oseba, ki je starš otroka s posebnimi potrebami ali z rizičnimi dejavniki in ima izkušnje s področja zgodnje obravnave. Na predlog starša otroka s posebnimi potrebami, za namen podpore družini, sodeluje na sestankih multidisciplinarnega tima v okviru pristojnega Centra za zgodnjo obravnavo, v skladu z zakonom, ki ureja celostno zgodnjo obravnavo otrok s posebnimi potrebami.
Predstavnika družine predlaga nevladna organizacija, ki v svoje aktivnosti vključuje družine otrok s posebnimi potrebami, imenuje ga minister pristojen za socialno varstvo na podlagi javnega poziva.
https://www.gov.si/teme/predstavnik-druzine/
Seznam IMENOVANIH PREDSTAVNIKOV DRUŽINE na podlagi 3. odstavka 5. člena Pravilnika o predstavniku družine na področju celostne zgodnje obravnave predšolskih otrok s posebnimi potrebami
Zdravnik pediater
V Razvojni ambulanti otroka najprej pregleda razvojni pediater. Pediater ocenjuje otrokov somatski ter razvojno nevrološki status in ga po potrebi napoti na obravnave k strokovnim delavcem znotraj multidisciplinarnega tima, izven tima pa tudi k različnim specialistom na sekundarni ali terciarni ravni. Pediater je koordinator diagnostično terapevtske procesa in skupaj s člani multidisciplinarnega tima skrbi za izvajanje le tega.
Fizioterapevt – RNO terapija (Razvojno nevrološka obravnava)
RNO temelji na celostnem pristopu in obravnavi otroka, kar pomeni da je osrednjega pomena gibanje in drža trupa, ter razvoj vzravnalnih in ravnotežnih reakcij.
Fizioterapevt (RNO terapevt) teži k doseganju boljše kvalitete gibalnih vzorcev, kar je seveda odvisno od otrokovih zmožnosti za doseganje le-teh. Pri tem uporablja tehnike inhibicije in stimulacije, s katerimi vpliva na stabilnost telesa in omogočanje funkcionalnega gibanja. S tehniko facilitacije pa olajša gibanje in omogoči kontrolo drže.
Bistvo terapije je, da otrok na novo naučene gibalne vzorce prenese v domače okolje in jih z nenehnimi ponovitvami osvoji. Zato je še toliko bolj pomembno, da starši upoštevajo način pravilnega rokovanje z otrokom (handling) in navodila, ki jih posreduje terapevt ob vsaki obravnavi.
Delovni terapevt
Na delovno terapijo so vključeni otroci, ki imajo težave in odstopanja v razvoju tako na telesnem kot duševnem področju. Delovna terapija poteka individualno. Preko igre in namenske aktivnosti želimo doseči maksimalno možno stopnjo samostojnosti v izvajanju vseh življenjskih aktivnosti, ki vključujejo dnevne aktivnosti, prostočasne in produktivne aktivnosti.
Delovno-terapevtska obravnava je usmerjena na: pridobivanje čutno gibalnih in senzoričnih izkušenj, učenje pravilnih gibalnih vzorcev, trening grobe, fine-motorike in grafomotorike, učenje dnevnih aktivnosti (hranjenje, oblačenje, mobilnost), razvijanje perceptivno – kognitivnih funkcij (spomin, pozornost, koncentracija), pomoč, svetovanje in izdelava drobnih ortopedskih pripomočkov, svetovanje in pomoč pri premagovanju arhitektonskih ovir in prilagoditve v domačem okolju, sodelovanje s starši in strokovnimi delavci šol in vrtcev.
Logoped
Logoped v timu za zgodnjo obravnavo nudi pomoč otrokom s tveganjem za razvoj komunikacijskih in/ali govorno-jezikovnih težav oziroma tistim, pri katerih se že kažejo odstopanja na področjih, kot so hranjenje, igra, komunikacija, jezik in govor. Logopedska obravnava vključuje informiranje, svetovanje, obravnavo in podporo otroku, njegovim staršem in širšemu okolju. Z logopedsko obravnavo znotraj razvojne ambulante želimo otroku omogočiti dobre temelje za razvoj komunikacije, govora in jezika, kar je pomembno za otrokov nadaljnji razvoj in dobro vključenost v družbo.
Psiholog
Na pregled k psihologu so v obdobju dojenčka, malčka in zgodnjega otroštva napoteni vsi otroci z različnimi perinatalnimi, obporodnimi ali poporodnimi dejavniki tveganja za razvoj. Pregled pri psihologu pripomore k celostnemu razumevanju in poznavanju otrokovega razvoja. Navadno začetna celostna ocena otrokovega razvoja obsega do štiri srečanja, pri čemer je tekom prvega srečanja izveden obširen heteroanamnestični razgovor s starši in otrokom, tekom naslednjih dveh ali enega srečanja je izvedena celostna ocena otrokovega razvoja, ob zadnjem srečanju pa je staršem podana povratna informacija o pregledu ter izvedeno svetovanje. Po potrebi se dogovorimo za nadaljnje ambulantno vodenje/spremljanje.
Psiholog kot član tima s svojimi znanji in spretnostmi ter z uporabo standardiziranih preizkusov, vprašalnikov in testov izvede celostno oceno otrokovih kognitivnih, govorno-jezikovnih in gibalnih spretnosti ter oceno vedenja in čustvovanja. Tekom celostnega pregleda opredeli otrokova močna in šibka področja, otrokove varovalne dejavnike in dejavnike tveganja za razvoj. Na podlagi vseh zbranih informacij oblikuje individualizirana priporočila in staršem, ter po potrebi tudi strokovnim delavcem vrtca/šole, svetuje o značilnostih in ustreznih načinih spodbujanja otrokovega razvoja. Krepi občutek kompetentnosti staršev in otroka za spoprijemanje z vsakodnevnimi izzivi.
Aktivno se vključuje v interdisciplinarno timsko obravnavo otroka ter staršem nudi informacije o morebitnih dodatnih psihosocialnih virih pomoči v zdravstveni ustanovi, v vrtcu, v predšolskih oddelkih in v okviru zavodov za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami in socialnovarstvenih zavodih.
Specialni pedagog
Specialni in rehabilitacijski pedagog deluje v tesni povezanosti in sodelovanju z ostalimi delavci v timu. Naloge specialnega pedagoga:
- prepoznavanje posebnih potreb otroka (ocena področij, ki so ovira za sodelovanje v vzgojno izobraževalnem procesu ali pri vsakodnevnem funkcioniranju)
- prepoznavanje močnih področij otroka in uporaba teh za napredek na drugih področjih
- sodelovanje z vzgojno izobraževalnimi institucijami, kamor je posameznik vključen (vrtec, osnovna šola, srednja šola,...), opazovanje posameznika v vsakodnevnih situacijah
- v sodelovanju s starši in z vzgojno izobraževalnimi institucijami določa posamezniku primeren predšolski in šolski vzgojno izobraževalni program; svetuje pri prilagoditvah prostora, opreme, pripomočkov in načinov izvajanja v vzgojno izobraževalnem procesu;
- specialno pedagoške obravnave – skozi igro in s pomočjo različnih didaktičnih pripomočkov nudenje podpore in pomoči pri odpravljanju in kompenzaciji na področjih: težav z grafomotoriko, organizacijo učenja in šolskega dela, šolskih spretnosti in veščin-branja, pisanja, računanja, pozornosti, koncentracije, spomina;
- opolnomočenje posameznika v poznavanju lastnih močnih in šibkih področij, razumevanju lastnega funkcioniranja.
Socialni delavec
Socialno delo v Razvojni ambulanti s Centrom za zgodnjo obravnavo otrok s posebnimi potrebami prispeva k celostnemu pristopu zdravstvene obravnave, še posebej ob upoštevanju, da imajo otroci, ki živijo v neugodnih življenjskih okoliščinah manj ustreznih vzpodbud za ugoden psihofizičen in socialni razvoj.
Socialno delo v razvojni ambulanti predstavlja delo v ambulanti in na terenu, ter predstavlja del celostne obravnave otroka in družine v multidisciplinarnem timu. Delo je usmerjeno v zaščito in skrb za otroka in družino.
Najpomembnejša področja dela, ki jih pokriva socialna delavka v Razvojni ambulanti s Centrom za zgodnjo obravnavo so:
1. Delo z družino, ki skrbi za otroka s posebnimi potrebami;
- socialna obravnava različnih aspektov pacientove aktualne družinske psihosocialne situacije, ter ugotavljanje razmer, v katerih družina živi in pomoč pri urejanju le-teh,
- seznanitev staršev s storitvami in pravicami, ki jih lahko koristijo in olajšajo položaj v skrbi za otroka z motnjo v razvoju, seznanitev z mrežo in programi sistema pomoči, ki so del celostne skrbi za otroke s posebnimi potrebami,
- urejanje pravic v skladu z zakonskimi akti,
- sodelovanje z različnimi ustanovami na terenu (šole, vrtci, centri za socialno delo, nevladne organizacije,…),
2. Delo z družinami socialno prikrajšanih in različno ogroženih otrok in mladostnikov. Ustrezna podpora in pomoč pri urejanju neugodnih psihosocialnih razmer.
3. Koordinacija dela- sodelovanje in usklajevanje med različnimi strokami (znotraj tima in na medinstitucionalnem nivoju), s ciljem dogovora in skupnega mnenja o učinkoviti pomoči otroku